Moje szkolenia
WSPIERAM DYREKTORÓW, NAUCZYCIELI, OŚRODKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI, CENTRA EDUKACJI NAUCZYCIELSKIEJ ORAZ FIRMY
Chcesz mobilizować, angażować, wspierać motywację wewnętrzną uczniów lub pracowników? Chcesz pomóc im kształtować postawę samodzielności i odpowiedzialności za powierzone zadania? Weź udział w szkoleniu i zacznij jeszcze lepiej zarządzać zespołem.
moje SZKOLENIA
- Zdefiniowanie oceniania.
- Ocenianie w przepisach prawa oświatowego.
- Rola oceniania w procesie uczenia.
- Organizowanie lekcji z uwzględnieniem oceniania.
- Omówienie zapisów rozdziału 3A Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych Ustawy o systemie oświaty.
- Omówienie zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach policealnych.
- Na życzenie omówienie statutu szkoły w świetle przepisów prawa poświęconych ocenianiu.
- Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
- Monitorowanie procesu uczenia.
- Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.
- Ocena koleżeńska i samoocena.
- Zdefiniowanie błędu.
- Dlaczego ludzie boją się błędów?
- Filozofia uczenia się na błędach.
- Błąd jako sprzymierzeniec uczenia.
- Typy zadań pokazujące pracę z błędem.
- Sposoby oswajania błędów w pracy z uczniami i rodzicami.
- Błędy a relacje z samym sobą.
- Błędy a relacje z rodzicami.
- Błędy a relacje z innymi nauczycielami.
- Zdefiniowanie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej.
- Nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość – szanse i zagrożenia.
- Filary motywacji wewnętrznej: autonomia, rozwój i cel.
- Formułowanie komunikatów wspierających motywację wewnętrzną.
- Zasady motywacji błyskawicznej wg Michaela Pantalona.
- Prawo oporu psychicznego.
- Techniki pracy na lekcji wspierające motywację wewnętrzną.
- Praca z błędem na lekcji.
- Rola motywacji w uczeniu.
- Struktura lekcji.
- Techniki wspierające zaangażowanie uczniów.
- Metody i formy pracy stosowane na lekcji.
- Pomysły na kreatywne lekcji.
- Wpływ środowiska uczenia na uczenie.
- Wpływ przestrzeni na uczenie.
- Analiza dokumentów szkolnych związanych z ocenianiem.
- Spotkanie inaugurujące rozpoczęcie kursu. Szkolenie „Określanie
i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.” - Konsultacje.
- Szkolenie „Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informację, czy i jak uczniowie się uczą.”
- Spotkanie z rodzicami uczniów.
- Konsultacje w zespołach przedmiotowych i lekcja pokazowa.
- Szkolenie „Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.”
- Konsultacje.
- Szkolenie „Umożliwienie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.”
- Konsultacje.
- Szkolenie „Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu swojego uczenia się.”
- Konsultacje ze spotkaniem podsumowującym.
- Zdefiniowanie monitorowania procesu uczenia.
- Tworzenie zadań sprawdzających czy i jak uczniowie się uczą.
- Poznanie technik monitorowania proces uczenia.
- Pogłębianie umiejętności stawiania pytań do lekcji.
- Praca z refleksją nauczycielską i uczniowską.
- Wyjaśnienie, co to jest informacja zwrotna.
- Przedstawienie i omówienie, jak formułować informację zwrotną poprzez komunikowanie: co jest dobrze, co wymaga poprawy, jak poprawić i jak pracować, aby się rozwijać.
- Pokazanie, jak przyspieszyć formułowanie pisemnej informacji zwrotnej,
- Wskazanie sposobów na ulepszenie pracy z informacją zwrotną i jej odbiorem.
- Istota doceniania i różnica pomiędzy docenianiem a pochwałą.
Treść akordeonu
nowe szkolenia
- Analiza i omówienie zapisów podstawy programowej.
- Analiza zapisów w ustawie o systemie oświaty w Rozporządzeniu dot. oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy szkół publicznych, poświęconych osiągnięciom i wymaganiom edukacyjnym.
- Tworzenie wymagań edukacyjnych w oparciu o program nauczania i bieżąca praca z nim.
- Różnice pomiędzy zapisami w podstawie programowej, w programie a realizacją celów w podręczniku.
- Zróżnicowanie i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
- Konstruowanie sprawdzianów w oparciu o wymagania edukacyjne, w taki sposób, aby dawały informację o tym, czy i jak uczniowie się uczą.
- Poznanie obsługi i możliwości Chat GPT.
- Poznanie obsługi i możliwości Wombo Dream i Stable Diffusion.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w Canvie.
- Poznanie obsługi i możliwości wykorzystania aplikacji Twee.
- Konstruowanie zadań szkolnych w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji.
- Prawo autorskie a sztuczna inteligencja.
- Przeprowadzenie lekcji pokazowej z udziałem nauczycieli.
- Organizacja czasu na lekcji.
- Monitorowanie procesu ucznia.
- Formy pracy.
- Rola środków dydaktycznych w procesie uczenia i nauczania.
1. Różnice pomiędzy rozmową a przerzucaniem się informacjami.
2. Komunikacja ze sobą a komunikacja z innymi osobami.
3. Założenia i przekonania w rozmowie.
4. Różnice pomiędzy dialogiem a debatą.
4. Różnice pomiędzy dialogiem a debatą.
5. Style komunikowania się.
6. Formułowanie komunikatu asertywnego.
7. Techniki pomocne w komunikowaniu się: parafraza, pauza, doprecyzowanie, odzwierciedlenie uczuć.
8. Bariery w komunikacji.
9. Sposoby radzenia sobie z barierami w komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami.
8. Bariery w komunikacji.
9. Sposoby radzenia sobie z barierami w komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami.
- Omówienie zachowań towarzyszących pracy w grupie.
- Zdefiniowanie wzajemnego uczenia się i oceny koleżeńskiej.
- Istota wspólnego układania kodeksu pracy w grupie.
- Analiza wagi społecznego aspektu uczenia się.
- Poznanie zasad przydziału do grup i tworzenie zasad w zależności od uzdolnień jej członków.
- Angażowanie uczniów do pracy w grupie.
- Poznanie wybranych technik pracy w grupie.
- Poznanie aspektów pracy zespołowej.
- Wpływ oceny koleżeńskiej na proces nauki.
- Poznanie wybranych technik wspólnego uczenia się.
- Ćwiczenia na rozpoczęcie lekcji.
- Przerwy śródlekcyjne w ruchu.
- Uczenie w ruchu.
- Wykorzystanie przestrzeni pozaszkolnych w uczeniu się w ruchu.