Moje szkolenia

WSPIERAM DYREKTORÓW, NAUCZYCIELI, OŚRODKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI, CENTRA EDUKACJI NAUCZYCIELSKIEJ ORAZ FIRMY

Chcesz mobilizować, angażować, wspierać motywację wewnętrzną uczniów lub pracowników? Chcesz pomóc im kształtować postawę samodzielności i odpowiedzialności za powierzone zadania? Weź udział w szkoleniu i zacznij jeszcze lepiej zarządzać zespołem.

moje SZKOLENIA

  1. Zdefiniowanie oceniania.
  2. Ocenianie w przepisach prawa oświatowego.
  3. Rola oceniania w procesie uczenia.
  4. Organizowanie lekcji z uwzględnieniem oceniania.
  1. Omówienie zapisów rozdziału 3A Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych  Ustawy o systemie oświaty.
  2. Omówienie zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach policealnych.
  3. Na życzenie omówienie statutu szkoły w świetle przepisów prawa poświęconych ocenianiu.
  1. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
  2. Monitorowanie procesu uczenia. 
  3. Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.
  4. Ocena koleżeńska i samoocena. 
  1. Zdefiniowanie błędu.
  2. Dlaczego ludzie boją się błędów?
  3. Filozofia uczenia się na błędach.
  4. Błąd jako sprzymierzeniec uczenia.
  5. Typy zadań pokazujące pracę z błędem.
  6. Sposoby oswajania błędów w pracy z uczniami i rodzicami.
  7. Błędy a relacje z samym sobą.
  8. Błędy a relacje z rodzicami.
  9. Błędy a relacje z innymi nauczycielami. 
  1. Zdefiniowanie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej.
  2. Nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość – szanse i zagrożenia. 
  3. Filary motywacji wewnętrznej: autonomia, rozwój i cel.
  4. Formułowanie komunikatów wspierających motywację wewnętrzną.
  5. Zasady motywacji błyskawicznej wg Michaela Pantalona.
  6. Prawo oporu psychicznego.
  7. Techniki pracy na lekcji wspierające motywację wewnętrzną. 
  8. Praca z błędem na lekcji. 
  1. Rola motywacji w uczeniu.
  2. Struktura lekcji.
  3. Techniki wspierające zaangażowanie uczniów.
  4. Metody i formy pracy stosowane na lekcji. 
  5. Pomysły na kreatywne lekcji.
  6. Wpływ środowiska uczenia na uczenie. 
  7. Wpływ przestrzeni na uczenie. 
  1. Analiza dokumentów szkolnych związanych z ocenianiem.
  2. Spotkanie inaugurujące rozpoczęcie kursu. Szkolenie „Określanie
    i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.”
  3. Konsultacje.
  4. Szkolenie „Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informację, czy i jak uczniowie się uczą.”
  5. Spotkanie z rodzicami uczniów.
  6. Konsultacje w zespołach przedmiotowych i lekcja pokazowa.
  7. Szkolenie „Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.”
  8. Konsultacje.
  9. Szkolenie „Umożliwienie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.”
  10. Konsultacje.
  11. Szkolenie „Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu swojego uczenia się.”
  12. Konsultacje ze spotkaniem podsumowującym.
  1. Zdefiniowanie monitorowania procesu uczenia.
  2. Tworzenie zadań sprawdzających czy i jak uczniowie się uczą.
  3. Poznanie technik monitorowania proces uczenia.
  4. Pogłębianie umiejętności stawiania pytań do lekcji.
  5. Praca z refleksją nauczycielską i uczniowską. 
  1. Wyjaśnienie, co to jest informacja zwrotna.
  2. Przedstawienie i omówienie, jak formułować informację zwrotną poprzez komunikowanie: co jest dobrze, co wymaga poprawy, jak poprawić i jak pracować, aby się rozwijać.
  3. Pokazanie, jak przyspieszyć formułowanie pisemnej informacji zwrotnej,
  4. Wskazanie sposobów na ulepszenie pracy z informacją zwrotną i jej odbiorem.
  5.  Istota doceniania i różnica pomiędzy docenianiem a pochwałą.
Treść akordeonu

nowe szkolenia

  1. Analiza i omówienie zapisów podstawy programowej.
  2.  Analiza zapisów w ustawie o systemie oświaty w Rozporządzeniu dot. oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy szkół publicznych, poświęconych osiągnięciom i wymaganiom edukacyjnym.
  3. Tworzenie wymagań edukacyjnych w oparciu o program nauczania i bieżąca praca z nim.
  4. Różnice pomiędzy zapisami w podstawie programowej, w programie a realizacją celów w podręczniku.
  5. Zróżnicowanie i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  6. Konstruowanie sprawdzianów w oparciu o wymagania edukacyjne, w taki sposób, aby dawały informację o tym, czy i jak uczniowie się uczą.
  1. Poznanie obsługi i możliwości Chat GPT.
  2. Poznanie obsługi i możliwości Wombo Dream i Stable Diffusion.
  3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w Canvie.
  4. Poznanie obsługi i możliwości wykorzystania aplikacji Twee.
  5. Konstruowanie zadań szkolnych w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji. 
  6. Prawo autorskie a sztuczna inteligencja. 
  1. Przeprowadzenie lekcji pokazowej z udziałem nauczycieli.
  2. Organizacja czasu na lekcji.
  3. Monitorowanie procesu ucznia.
  4. Formy pracy.
  5. Rola środków dydaktycznych w procesie uczenia i nauczania. 
1. Różnice pomiędzy rozmową a przerzucaniem się informacjami.
2. Komunikacja ze sobą a komunikacja z innymi osobami.
3. Założenia i przekonania w rozmowie.
4. Różnice pomiędzy dialogiem a debatą.
5. Style komunikowania się.
6. Formułowanie komunikatu asertywnego.
7. Techniki pomocne w komunikowaniu się: parafraza, pauza, doprecyzowanie, odzwierciedlenie uczuć.
8. Bariery w komunikacji.
9. Sposoby radzenia sobie z barierami w komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami.
 
  1. Omówienie zachowań towarzyszących pracy w grupie.
  2. Zdefiniowanie wzajemnego uczenia się i oceny koleżeńskiej.
  3. Istota wspólnego układania kodeksu pracy w grupie.
  4. Analiza wagi społecznego aspektu uczenia się.
  5. Poznanie zasad przydziału do grup i tworzenie zasad w zależności od uzdolnień jej członków.
  6. Angażowanie uczniów do pracy w grupie.
  7. Poznanie wybranych technik pracy w grupie.
  8. Poznanie aspektów pracy zespołowej.
  9. Wpływ oceny koleżeńskiej na proces nauki.
  10. Poznanie wybranych technik wspólnego uczenia się.
  1. Ćwiczenia na rozpoczęcie lekcji.
  2. Przerwy śródlekcyjne w ruchu.
  3. Uczenie w ruchu.
  4. Wykorzystanie przestrzeni pozaszkolnych w uczeniu się w ruchu.

chcesz umówić szkolenie?