Moje szkolenia

WSPIERAM DYREKTORÓW, NAUCZYCIELI, OŚRODKI DOSKONALENIA NAUCZYCIELI, CENTRA EDUKACJI NAUCZYCIELSKIEJ ORAZ FIRMY

Chcesz mobilizować, angażować, wspierać motywację wewnętrzną uczniów lub pracowników? Chcesz pomóc im kształtować postawę samodzielności i odpowiedzialności za powierzone zadania? Weź udział w szkoleniu i zacznij jeszcze lepiej zarządzać zespołem.

 SZKOLENIA

1. Analiza aktualnych zakresów obowiązków.
2. Identyfikacja obszarów wymagających doprecyzowania.
3. Redefiniowanie jasnych i precyzyjnych zakresów obowiązków.
4. Zwiększenie stopnia rozumienia efektywności i wydajności pracy.

1. Zrozumienie koncepcji wpływu społecznego.
2. Identyfikacja czynników wpływających na postawy i decyzje.
3. Poznanie technik wpływu społecznego.
4. Zwiększenie świadomości etycznej w kontekście wpływu społecznego.
5. Praktyczne zastosowanie wpływu społecznego w miejscu pracy.
6. Rozwijanie umiejętności odporności na niepożądany wpływ społeczny.
7. Budowanie efektywnych relacji społecznych.

 

1. Zrozumienie podstawowych teorii motywacji.
2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb motywacyjnych.
3. Budowanie strategii motywacyjnych.
4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych.
5. Implementacja narzędzi i technik motywacyjnych.
6. Analiza efektywności motywacji.
7. Wzmacnianie zaangażowania i lojalności.

1. Podniesienie kompetencji komunikacyjnych.
2. Rozpoznanie i zrozumienie problemów komunikacyjnych wewnątrz organizacji.
3. Wypracowanie skutecznych strategii rozwiązywania problemów komunikacyjnych.
4. Zwiększenie efektywności pracy zespołowej i poprawa atmosfery w miejscu pracy.
5. Strategie rozwiązywania konfliktów.

 

szkolenia dla edukacji

  1. Analiza i omówienie zapisów podstawy programowej.
  2.  Analiza zapisów w ustawie o systemie oświaty w Rozporządzeniu dot. oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy szkół publicznych, poświęconych osiągnięciom i wymaganiom edukacyjnym.
  3. Tworzenie wymagań edukacyjnych w oparciu o program nauczania.
  4. Tworzenie lekcji w oparciu o wymagania edukacyjne.
  5. Różnice pomiędzy zapisami w podstawie programowej, w programie a realizacją celów w podręczniku.
  6. Zróżnicowanie i dostosowanie wymagań edukacyjnych.
  7. Konstruowanie sprawdzianów w oparciu o wymagania edukacyjne, w taki sposób, aby dawały informację o tym, czy i jak uczniowie się uczą.
  1. Poznanie obsługi i możliwości Chat GPT.
  2. Generowanie grafik AI .
  3. Wykorzystanie sztucznej inteligencji
    w Canvie.
  4. Poznanie obsługi i możliwości wykorzystania aplikacji Twee.
  5. Konstruowanie zadań szkolnych w oparciu o wykorzystanie sztucznej inteligencji. 
  6. Prawo autorskie a sztuczna inteligencja. 
  7. Literatura przybliżająca dzieciom i młodzieży szanse i zagrożenia wynikające z korzystania z AI.
  1. Przeprowadzenie lekcji pokazowej z udziałem nauczycieli.
  2. Organizacja czasu na lekcji.
  3. Monitorowanie procesu ucznia.
  4. Formy pracy.
  5. Rola środków dydaktycznych w procesie uczenia i nauczania. 
1. Różnice pomiędzy rozmową a przerzucaniem się informacjami.
2. Komunikacja ze sobą a komunikacja z innymi osobami.
3. Założenia i przekonania w rozmowie.
4. Różnice pomiędzy dialogiem a debatą.
5. Aktywne słuchanie.
6. Style komunikowania się.
7. Formułowanie komunikatu asertywnego.
8. Techniki pomocne w komunikowaniu się: parafraza, pauza, doprecyzowanie, odzwierciedlenie uczuć.
9. Bariery w komunikacji.
10. Sposoby radzenia sobie z barierami w komunikacji pomiędzy nauczycielami, rodzicami i uczniami.
  1. Zdefiniowanie oceniania.
  2. Ocenianie w przepisach prawa oświatowego.
  3. Rola oceniania w procesie uczenia.
  4. Organizowanie lekcji z uwzględnieniem oceniania.
  1. Omówienie zapisów rozdziału 3A Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych  Ustawy o systemie oświaty.
  2. Omówienie zapisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach policealnych.
  3. Na życzenie omówienie statutu szkoły w świetle przepisów prawa poświęconych ocenianiu.
  1. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.
  2. Monitorowanie procesu uczenia. 
  3. Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.
  4. Ocena koleżeńska i samoocena. 
  1. Zdefiniowanie błędu.
  2. Dlaczego ludzie boją się błędów?
  3. Filozofia uczenia się na błędach.
  4. Błąd jako sprzymierzeniec uczenia.
  5. Typy zadań pokazujące pracę z błędem.
  6. Sposoby oswajania błędów w pracy z uczniami i rodzicami.
  7. Błędy a relacje z samym sobą.
  8. Błędy a relacje z rodzicami.
  9. Błędy a relacje z innymi nauczycielami. 
  1. Zdefiniowanie motywacji zewnętrznej i wewnętrznej.
  2. Nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość – szanse i zagrożenia. 
  3. Filary motywacji wewnętrznej: autonomia, rozwój i cel.
  4. Formułowanie komunikatów wspierających motywację wewnętrzną.
  5. Zasady motywacji błyskawicznej wg Michaela Pantalona.
  6. Prawo oporu psychicznego.
  7. Techniki pracy na lekcji wspierające motywację wewnętrzną. 
  8. Praca z błędem na lekcji. 
  1. Rola motywacji w uczeniu.
  2. Struktura lekcji.
  3. Techniki wspierające zaangażowanie uczniów.
  4. Metody i formy pracy stosowane na lekcji. 
  5. Pomysły na kreatywne lekcji.
  6. Wpływ środowiska uczenia na uczenie. 
  7. Wpływ przestrzeni na uczenie. 
  1. Omówienie zachowań towarzyszących pracy w grupie.
  2. Zdefiniowanie wzajemnego uczenia się i oceny koleżeńskiej.
  3. Istota wspólnego układania kodeksu pracy w grupie.
  4. Analiza wagi społecznego aspektu uczenia się.
  5. Poznanie zasad przydziału do grup i tworzenie zasad w zależności od uzdolnień jej członków.
  6. Angażowanie uczniów do pracy w grupie.
  7. Poznanie wybranych technik pracy w grupie.
  8. Poznanie aspektów pracy zespołowej.
  9. Wpływ oceny koleżeńskiej na proces nauki.
  10. Poznanie wybranych technik wspólnego uczenia się.
  1. Ćwiczenia na rozpoczęcie lekcji.
  2. Przerwy śródlekcyjne w ruchu.
  3. Uczenie w ruchu.
  4. Wykorzystanie przestrzeni pozaszkolnych w uczeniu się w ruchu.
  1. Analiza dokumentów szkolnych związanych z ocenianiem.
  2. Spotkanie inaugurujące rozpoczęcie kursu. Szkolenie „Określanie
    i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.”
  3. Konsultacje.
  4. Szkolenie „Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informację, czy i jak uczniowie się uczą.”
  5. Spotkanie z rodzicami uczniów.
  6. Konsultacje w zespołach przedmiotowych i lekcja pokazowa.
  7. Szkolenie „Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.”
  8. Konsultacje.
  9. Szkolenie „Umożliwienie uczniom, by korzystali wzajemnie ze swojej wiedzy i umiejętności.”
  10. Konsultacje.
  11. Szkolenie „Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu swojego uczenia się.”
  12. Konsultacje ze spotkaniem podsumowującym.
  1. Zdefiniowanie monitorowania procesu uczenia.
  2. Tworzenie zadań sprawdzających czy i jak uczniowie się uczą.
  3. Poznanie technik wspomagających monitorowanie procesu uczenia.
  4. Pogłębianie umiejętności stawiania pytań do lekcji.
  5. Praca z refleksją nauczycielską i uczniowską. 
  1. Wyjaśnienie, co to jest informacja zwrotna.
  2. Przedstawienie i omówienie, jak formułować informację zwrotną poprzez komunikowanie: co jest dobrze, co wymaga poprawy, jak poprawić i jak pracować, aby się rozwijać.
  3. Pokazanie, jak przyspieszyć formułowanie pisemnej informacji zwrotnej,
  4. Wskazanie sposobów na ulepszenie pracy z informacją zwrotną i jej odbiorem.
  5.  Istota doceniania i różnica pomiędzy docenianiem a pochwałą.

chcesz umówić szkolenie?